Traktorové přívěsy a návěsy VLH

Nástavba se skládá ze tří základních částí: ocelové skřínědmychadlové stanice adopravního zařízení.

Skříň přepravníku slouží jako přepravní nádrž materiálu. Nástavba je vyrobena z ocelového plechu tř. 11 a na plošinu podvozku je přivařena. Plnění umožňuje horní otvor v podélné ose skříně. Plnící otvor je chráněn proti vnikání vody víkem, které lze ovládat z úrovně terénu. Celé zařízení je vně opatřeno ochranným nátěrem.

Jako zdroj tlakového vzduchu se používá dmychadlová stanice. Ta je tvořena dmychadlem anglické výroby RBT 68, sacím filtrem, pojišťovacím ventilem, zpětnou klapkou a uzavírací klapkou. Zpětná klapka a pojišťovací ventil ochraňují dmychadlo před přetížením. Zdroj tlakového vzduchu je umístěn na přívěsu. Jeho pohon je řešen napřímo od kardanového hřídele traktorového náhonu nebo pomocí elektromotoru. Zdroj hydrauliky je použit z tažného vozidla.

Dopravní zařízení se skládá ze šneku, rotačního podavače a dopravních hadic. Je namontováno uprostřed přepravní skříně a dopravuje materiál do dopravního potrubí. Je poháněno hydromotorem pomocí řetězových převodů. Rozvod vzduchu je proveden trubkami s přírubami a hadicemi. Rozvod hydrauliky pomocí trubek se šroubením a hadicemi.

Traktorové přepravníky jsme schopni postavit téměř na všech podvozcích splňujících určité parametry. Dnes se ke stavbě převážně využívá podvozků značky ZDT Veselí, ARGO 12.09, NS900H.

FotoGalerie